srijeda, 26. listopada 2011.

Ružmarin



Poćet ću s ružmarinom, jer on još uvijek cvate (kod mene). I jer sam tek nedavno otkrila neke nove stvari i njemu.           (Ružmarin II)
Jeste li znali da je ružmarin biljka "dobrote"Ružmarin ima snažnu asocijaciju na Djevicu Mariju. Govori se da kada je Sveta obitelj bježala pred Herodovim vojnicima, Marija je raširila svoj plavi plašt preko bijelih cvjetova ružmarina, kako bi ga osušila, no kad je maknula plašt, cvjetovi su postali plavi njoj u čast. Također, prema starom magijskom nauku, ružmarin su često zvali "travom vilenjaka, pa su busene ružmarina vješali uokolo kako bi se zaštitili od vještica i lopova, te da spriječe vile da uđu u kuću i ukradu djecu.


Položaj:

Ova biljka zahtjeva sunčano mjesto i odlično drenirano tlo. U hladnijim područjima ružmarin uzgajajte u posudi, a tokom zime ga unesite u staklenik.


Razmnožavanje:

Razmnožavanje se vrši vršnim reznicama, koje uzmite rano u jesen ili u proljeće. Sjeme ružmarina slabo klije, a biljka izrasla iz sjemena ne izraste jednako kao roditelj.


Branje i čuvanje

U umjerenim podnebljima, odrežite ružmarin u bilo koje doba godine, zatim ga sušite na prozračnu mjestu. Kad se posve osuši, skinite sve lišće sa stabiljke i pohranite ga u dobro zatvorenu staklenku, Glavnu berbu treba obaviti prije cvatnje. Svježe cvijeće poberite i koristite kao ukras u salatama i desertima.

Primjena:

Sredstvo za dezinfekciju
  • Stavite da u vodi lagano prokuhava šaku listišća i malih stabiljka oko pola sata. Procijedite i prelijte u bocu za prskanje
  • Koristite osušeni ružmarin u vrečicama za tjeranje moljaca i u potpurijima.
  • Prolijte otopinu ružmarina po psu nakon kupanja da otjerate buhe.

Herbalna medicina:

Medicinska svojstva ružmarina kao tonika i stimulansa za živce i cirkulaciju čine ga popularnim sredstvom protiv općeg umora i depresije, te za poboljšanje loše cirkulacije. Ružmarin također poboljšava pamćenje i koncentraciju tako što povećava dotok krvi u mozak

3 komentara:

  1. Divan ti je ovaj blog i radujem se novim saznanjima o biljkama, neke stvari o ružmarinu baš i nisam znala.Veliki pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  2. I ja volim cvijeće i ljekovito bilje, pa ću te pratiti i ovdje. Kad sam negdje prije pročitala o ljekovitim svojstvima ružmarina, nabavila sam si eterično ulje, da mi poboljša koncentraciju.

    OdgovoriIzbriši
  3. Drago mi je drage moje da ćemo se i ovdje družiti, baš se veselim tome
    kiss

    OdgovoriIzbriši

Hvala što me pratite i komentirate. :))