subota, 29. listopada 2011.

Priprema čaja

Tokom cijele godine beremo cviječe, začine, trave i ostalo. Stavljamo sušiti na način da visi prema dolje. Mora se sušiti na prozračnome mjestu. Kad je suho optrgamo, oljuštimo, izmrvimo, zavisno od vrste i pospremimo za upotrebu. Ovih dana sam radila svoju, sada već tradicionalnu zimsku mješavinu čaja.
Pripremila sam ove sastojke:
Cvijet Nevena,  on je zahvalan jer raste cijele godine. Cijelu godinu ga možemo i sijati i brati. Crni Sljez, dijelovi koji se koriste su cvijet i list. Dok se kod bijelog sljeza koristi korijen (njega još nemam,.imala sam ali  mi nije prezimio vani). Zatim paprena metvica, ona se bere prije cvatnje, Matičnjak također treba brati prije cvatnje.  Majčina dušicu  (timijan) bere se od travnja do rujna. To je i vrijeme cvatnje. Iskoristivi su i listovi i cvijetovi.. Ružmarin, bere se na kraju ljeta ili ranu jesen, prije cvatnje. Koriste se svježi ili osušeni listovi.
Po livadama u okolici brala sam Gospinu travu (kantarion) i kamilicu.
 
Priprema:Sve se stavi kako je, osim ružmarina, metvice, matičnjaka, kamilice...Kod njih treba listove odvojiti od stabiljke. Kod gospine trave pripazite, ona je gorka okusa pa nemojte pretjerati. A kod majčine dušice treba biti osobito pažljiv. Vrlo lagano nožem ostružite listiće sa stabiljke. Nemojte rezati grančice jer će vam čaj dobiti gorak okus.
Ovako to izgleda nakon obrade. Sve dobro izmješajte i stavite u zatvorene staklenke. Ili pak možete sami izraditi kutijice. Tutorijal je ovdje.


100_0122Priprema čaja:
Na 1 litru vode stavite 1-2 žlice čajne mješavine.
Vodu pustite da zavri. Maknite s vatre i stavite bilje. Pustite 10 minuta da odstoji. Nakon toga procijedite. Zasladite po želji.
Neka vam je u slast. Šalica u jutro i na večer i osječat ćete se bolje.

4 komentara:

  1. Nemam pojma kako mi je promaklo da imaš i ovaj blog!! Evo mene kao vjerne sljedbenice, ovo područje me jaaako zanima!!

    OdgovoriIzbriši
  2. Draga, neizmjerno se veselim da čemo i na ovom području moći izmjenjivati naša iskustva...hvala ti na tome :))

    OdgovoriIzbriši
  3. I ja cijele godine skupljam raznorazne "trave" koje sušim i usitnjavam te pospremam za zimu u staklene bočice. Najviše volim čaj od kombinacije mente, kamilice i kadulje sa žličicom meda. Moram priznati i da sam kupila cedevitin od naranče s cimetom i da nije ni taj loš, makar uvijek preferiram domaće, koje je najbolje. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Baš mi je drago @Rea, Ja vidiš ne preferiram kupljene čajeve, jer oni svojim načinom obrade gube na kvaliteti sastojaka i vitamina. Svi oni kemijskim putem rade svoje proizvode, malo je onih koji na prirodan način uzgajaju, beru i obrađuju.

    OdgovoriIzbriši

Hvala što me pratite i komentirate. :))