četvrtak, 1. ožujka 2012.

Ustanovljena preosjetljivost na hranu

Dobro je da prije nego što započnete Hayevu dijetu znate nešto o preosjetljivosti na hranu. Morate biti svjesni toga da ako nakon nekog vremena ne odolite iskušenju da prekinete prehranu iz koje je isk1jučena prerađena hrana, možete do­živjeti reakciju na to. Niste li na to pripremljeni, neće vam biti jasno zašto se 1oše osjećate i možda ćete misliti da vam Hayeva dijeta ne odgovara.
ALERGIJA ILl PREOSJETLJIVOST?

Alergija na hranu
Večina ljudi misli da alergija na hranu podrazumijeva sve reakcije na hranu, jake i slabe. No ono što 1iječnici smatraju alergijom na hranu zapravo je vrlo rijetko. To je dramatična i izrazita reakcija kakvu neki ljudi imaju na kikiriki ili ško1jke, na primjer. Stanje je vrlo uoč1jivo i potvrđuju ga određena laboratorijska ispitivanja.
Preosjetljivost na hranu
Kod preosjetljivosti na hranu reakcije su manje dramatične i sporije se razvijaju — od jednog sata pa sve do dvadeset četiri sata i više. Obično je u pitanju hrana koju jedemo vrlo često pa je teško otkriti uzrok tegoba. Na sreću, to je stanje koje se 1akše 1iječi.
OTKRIVANJE PROBLEMA

Hayevom dijetom prvo ćc se ustanoviti preosjetljivost na prerađenu hranu, obično tijekom prvih dva-tri tjedna. Kasnije, često unutar prvih šest tjedana, mogli biste otkriti da se pojavljuju reakcije na prirodnu hranu poput m1iječnih proizvoda i brašna. Popis simptoma koji se daje kasnije pomoći će vam da ih prepoznate.
Potiskivanjem reakcija na neodgovarajuću hranu tijelo se hrabro bori da bude ravnomjerno opterećeno svaki dan No ako se štetnu hranu isk1juči sedam do deset dana, ono se opušta, odbacuje svoju obranu i vi se počinjete bolje osjcćati Uzmete li tada opet takvu hranu, tijelo ostaje zatečeno pa biste mogli doživjeti snažnu reakciju. Sumnjiva je sva hrana koju jedete prekomjerno ili za koju osjećate da bez nje možete.
Započnite Hayevu dijetu
• Izbacite svu prerađenu hranu i zamijenite je prirodnon hranom.
• Bolje djeluje ako možete odvojiti škrob od bjelančevina izbacite kofein.
Nakon otprilike dva tjedna, ili čim se počnete osječati bolje uvodite jednu po jednu vrstu prerađene hrane, redoslijedon koji vam se sviđa, i promatrajtc učinke.
Uzročnici največih tegoba
To su šečer i sva zaslađena hrana, osobito čoko1ada, bijelo brašno i bijeli kruh.
ŠTO MOŽETE OČEKIVATI
Glavobolje, umor; "prehladu" ili "gripu"; bolove u že1ucu; najrazličitije tegobe.
Budite oprezni ako ste znatno oslabjeli
Prerađena hrana može katkad prouzročiti jake reakcije, zato prvo pokušajte s vrlo malom ko1ičinom. Međutim, ne morat.e tu hranu uopće pokušavati uzimati, pogotovo ako ste posve zadovoljni prirodnom hranom.
Astma? Budite posebno oprezni!
Isprobavanje hrane može ponekad izazvati napadaj čak i ako ste samo kroničar kojemu se to rijetko događa. Stoga i u svom slučaju pokušajte samo s malim količinama hrane.
Preosjetljivost na prirodnu hranu

Kad uklonite prerađenu hranu iz prehrane, postat ćete usklađeniji sa svojim tijelom te će vas ono upozoriti da vam neka hrana škodi. Nepodnošenje određene vrste hrane često je u obiteljima nasljedno i kod svakog pojedinca izaziva raz1ičite tegobe.
BILO KOJA NAMIRNICA M0ŽE PROUZROČITI REAKCIJU
Najčešći krivci jesu:
· m1iječni proizvodi, pšenica, jaja, kikiriki
· svinjsko meso (slanina i šunka)
· banane i agrumi
Simptomi odvikavanja
Uzimate li velike ko1ičine ma koje sumnjive hrane, izbacujte je polagano kako biste smanjili nelagodu.