subota, 17. prosinca 2011.

Kako pripraviti mast

Masti su neizostavne pri kožnim bolestima, opeklinama, bolestima zglobova i mišića, unutrašnjim ozljedama ili bolestima vena. Prikladne su i kao dodatak za inhalaciju pri bolestima dišnih puteva.
Osnova masti
Osnova za mast su masti ili ulja. Posebno jednostavno u rukovanju i neutralan po mirisu jest eucerin (njega ja koristim, može se nabaviti u ljekarnama). Sastoji se od masti i voska ovčje vune te od vazelina.
Dodaci mastima
Već prema tome u koje terapeutske svrhe treba služiti mast dodaju se određeni biljni sastojci. To mogu biti svježe ili osušene droge, gotova tinktura ili eterično ulje.
Osnovni recept za mast s tinkturom
  • 16 ml biljnog ulja (bademovo, nevenovo, jojobino, maslinovo ulje ili ulje gospine trave), 3 g maslaca shea i 6 g pčelinjeg voska (žutog) opreznp zagrijavati sve dok svi sastojci ne budu tekući.
  • Ohladiti na oko 40 °C i dodavati 10 ml tinkture kap po kap sve dok se mast potpuno ne ohladi.
  • Gotovu mast staviti u dobro zatvorenu smeđu staklenku i čuvati na hladnome mjestu.
Osnovni recept za mast s eteričnim uljima
  • 20 ml biljnog ulja, 3 g maslaca shea i 3 g pčelinjeg voska oprezno zagrijavati sve dok svi sastojci ne budu tekući
  • Ohladiti na oko 40 °C i umiješati 2 ml eteričnog ulja kap po kap
  • Gotovu mast staviti u dobro zatvorenu smeđu staklenku i čuvati na hladnome mjestu
Nevenova mast
(Nju ja radim već nekoliko godina. Koristim je na ljudima, konjima i psima. Za nadraženu kožu, rane i ogrebotine)
Ova mast prikladna je za liječenje ranjene ili nadražene kože. Receptura potječe iz samostalne medicine
  • 100 g eucerina zagrijati u vodenoj kupki, dodati 5 g cvjetova nevena i izvaditi iz vodene kupke.
  • Ostaviti da odstoji nekoliko dana pokriveno sve dok eucerin ne poprimi boju cvjetovaMješavinu još jednom zagrijati u vodenoj kupki sve dok se eucerin ne otopi i cvijetovi potonu.
  • Tekuću mast puniti kroz fino sito u tamne staklenke koje se mogu dobro zatvoriti.
(Ja je stavljam u bijelu kutijicu, u onu istu u kojoj sam kupila eucerin. Obično je imam oko godinu dana i ne promijeni se - ne pokvari)

2 komentara:

  1. Super recept...za mene previše sastojaka koje bih morala nabaviti, a potom i pripremiti!
    Hvala!

    OdgovoriIzbriši
  2. Nevenova mast je tako ljekovita.. Imala sam jake ogrebotine od mačka i mazala s nevenovom masti i osim što mi je brzo zacijelilo, nije poslije ostao nikakav ožiljak.

    OdgovoriIzbriši

Hvala što me pratite i komentirate. :))